Andelsboligforeningen Willemoesgade 20-24

Referat af bestyrelsesmøde 8. oktober 2024

Dato: 08.10.2024

Deltagere: Bo, Dennis, Christina, Thomas, Stine (referent)

AGENDA

  1. Opfølgning på arbejdsweekend
  2. Rydning af bagtrapper
  3. Opfølgning på oversvømmelse
  4. Forsikring og forsikringsmægler
  5. Opdatering af vejledning om salgsprocedure
  6. Opfølgning på el-syn, 24, 1 th.
  7. Bestyrelsesmiddag i januar
  8. Udskiftning af vinduer
  9. Vedligeholdelse
  • Kælderbelysning
  • Maling af samlinger på altaner
  • Defekte vinduer
  • Lys i opgange
  • Gelænder nr. 24

  

REFERAT 

1.

Opfølgning på arbejdsweekend 21/22 september

Primært fokus har været på at tømme kælder nr. 22, så den blev klar til at blive rengjort efter vandskaden, hvilket i det store og hele lykkedes.

Foreningens blivende indbo fra viceværtrummet er blevet desinficeret. 

Gård, facader, bede og krukker er blevet ordnet. 

Nedgang til kælder nr. 20 er ikke blevet malet. Det blev foreslået at sørge for maling og lægge denne opgave hos beboerne selv. Loftet nåede vi ikke til, og det var heller ikke relevant at rydde ud dér, da containeren var propfuld efter første dag. Bagtrapperne har vi heller ikke taget – det må vente til næste gang.

Opgaver til næste arbejdsweekend:

  • Nedrivning af vægge omkring loftsrum op til skorsten i nummer 24
  • Rydde fællesarealer på loft / bestille container
  • Male nedgang til kælder nr. 20 (hvis det ikke er gjort i mellemtiden)
  • Reparation af tag på cykelskur

Ønsker, indkøb til viceværtrummet

  • Haveredskaber til børn (fx rive / kost)
  • Skuffejern
  • Rosensaks og saks
  • Bomuldssnor

2.

Rydning af bagtrapper

Bestyrelsen har fået henvendelser fra beboere, der påtaler at bagtrapper bliver brugt til opbevaring. Bagtrapperne er en brandvej, og der må ikke være andet end måtter. Heller ikke ophængte møbler på vægge eller døre. Derfor opfordres alle til at fjerne alt andet end måtter.

3.

Opfølgning på vandskade i kælder nr. 22

Skadeservice har rengjort og desinficeret kælderen efter vandskade.

Kloak i kælder nr. 22 er blevet renset, og højtvandslukke er blevet geninstalleret.

Der indhentes nyt tilbud på servicering af foreningens kloaker fra Ølands Kloakmester (Stine) inkl.

  • Alle højvandslukkere kontrolleres og serviceres (3 stk.)
  • Sandfangsbrønde (som samler regnvand) kontrol, service og tømmes = 4 brønde i gård / 2 mod gaden (6 brønde)
  • Rottespærer service og kontrol (1-2 brønde mod gaden)

4.

Forsikring og forsikringsmægler

Foreningens forsikringspræmie hos Gjensidige stiger fra ca. 60.000 til ca. 90.000 kr./år. Stigningen skyldes at vi har haft en del vandskader. Der tages kontakt til vores bank Nordea for at høre, om vi kan få en bedre aftale igennem dem – de samarbejder med Topdanmark.

5.

Opdatering af vejledning om salgsprocedure

Følgende opdateringer er foretaget:

  • Lovpligte/væsentlige VVS/elektriker udbedringer skal nu foretages inden fraflytning, og kan ikke overdrages til køber)

Link til opdateret salgsprocedure: http://www.willemoesgade20-24.dk/wp-content/uploads/2024/10/Salgsprocedure-paa-punktform-v4.pdf 

Endvidere undersøges procedure for tilbageholdelse af midler til udbedring af mangler med administrator. 

I dag er det muligt at tilbageholde 10% af salgssummen, bestyrelsen mener ikke at det er nødvendigt at kunne tilbageholde så meget.

6.

Opfølgning på el-syn, 24, 1 th.

Der har stået 10.000 kr. i depot siden salg 2021 som er hensat til udbedring af el. Det tilbageholdte beløb udbetales til køber, som overtager el-mangler fra salg. Sælger og bestyrelsen er indforstået med denne løsning.

7.

Bestyrelsesmiddag i januar

Lørdag den 11. januar 2025 er foreslået. 

Vi mødes kl. 18 og der bookes bord til kl. 19 på Arnfeldt.

8.

Vinduer

Efter besigtigelse i august er det vedtaget, at badeværelsesvindue 22, 3. tv skal udskiftes af RIK-Byg (tilbud godkendt af bestyrelsen). Udbedring af øvrige vinduer som blev besigtiget i august, afventer, da det af byggeleder er vurderet, at det ikke er akut. Gennemgangen viste, at flere trænger til nye tætningslister, hvilket bestyrelsen opfordrer til, at beboerne selv tjekker og udskifter.

Bestyrelsen får udarbejdet et konkret bud på, hvilken indvirkning et lån der modsvarer tilbud fra RIK-Byg på udskiftning af samtlige vinduer vil have på boligafgiften.

9.

Vedligeholdelse

  • Kælderbelysning. Dennis tager kontakt.
  • Maling af samlinger på altaner. Bo følger op.
  • Lys i opgange virker!
  • Gelænder nr. 24 skal repareres. Morten er kontaktet.
  • Vandmåler i fyrkælder (Hofor) skiftes i oktober (den forrige aftale gik i vasken)

Næste møde tirsdag d. 5/11 hos Edoardo 22, 3 tv kl. 18:30.

Comments are closed.